תהליך רקמה מקצועי – רקמה ממוחשבת

מעוניינים להבין מהו תהליך רקמה מקצועי המותאם לנפלאות הקידמה הטכנולוגית ומהם  יתרונותיו? הגעתם למקום הנכון.
במאמר זה נשטח בפניכם הכל אודות תהליך רקמה ממוחשבת. 

רקמה ממוחשבת – חשוב לדעת!

  • הוספת רקמה – הדבר הראשון אותו חשוב לדעת הוא שלא ניתן להוסיף רקמה לכל המוצרים, אלא רק על בדים מסויימים ועל איזורים ספציפיים של הבד.

  • קובץ מיוחד – תהליך רקמה ממוחשבת מחייב המרת קובץ רגיל לקובץ דיגיטלי מיוחד המיועד לרקמה.
  • לא ניתן לבצע שינויים – לאחר המרת הקובץ הרגיל לקובץ הדיגיטלי לא ניתן לערוך שינויים בגודל של הרקמה ולכן חשוב לכלול את כל שחשוב לכם בקובץ הרגיל טרם המרתו.
  • הוצאה כספית – פעולת ההמרה של הגרפיקה לקובץ רקמה הינה פעולה אשר עולה כסף, בדומה להוצאה המתבקשת על הכנת גלופת דפוס ולכן לעיתים שירות זה יסופק בתשלום נוסף. כך או כך חשוב לברר זאת מראש.

תהליך רקמה ממוחשבת – השלבים

עבודות הרקמה תתבצענה באמצעות מכונות רקמה תעשייתיות עליהן יהיו אמונים עובדים שעברו הכשרה מתאימה לתפעולן של מכונות אלו. תהליך רקמה מקצועי יכלול את השלבים הבאים:

  1. אתם שולחים אלינו קובץ עיצוב – הקובץ יכול להיות בפורמט תמונה JPG, GIF, PNG. אם אין לכם קובץ, אתם יכולים לשלוח אלינו הדפסה של הרקמה בה אתם מעוניינים ואילו אנחנו נדאג לבצע סריקה ולהמיר אותו לקובץ הממוחשב המתאים. חשוב לשלוח אלינו את הקובץ שלכם בצורתו המקורית ולהימנע מהגדלת או הקטנת העיצוב.

  1. בדיקה ותיקונים – אנחנו בוחנים את העיצוב ומציעים כל מיני תיקונים וזאת על מנת שהעיצוב יתאים באופן מושלם לאותו הבד, לאיזור הספציפי בו אתם מעוניינים שהרקמה תופיע ובאופן המתאים ביותר לקובץ הדיגיטציה של הרקמה. חשוב להבין שלא כל מה שניתן לעשות באמצעות מצלמה דיגיטלית או תוכנת מחשב, ניתן לבצע באמצעות חוטי רקמה ולכן באם העיצוב אותו סיפקתם מורכב מדי לרקמה (כמות גדולה של צבעים, פרטים שונים, קווים ואלמנטים נוספים), הוא יוחזר לתיקונים.
  2. המרה – באם מדובר על עיצוב המתאים לרקמה, אנחנו מאשרים את העיצוב בפני הלקוח וממירים אותו לקובץ מיוחד המתאים לרקמה. תהליך ההמרה נקרא 'דיגיטציה' ויתבצע על ידי מומחה בתחום. חשוב לקחת בחשבון שפעולת ההמרה היא פעולה חד פעמית ונגבה עליה תשלום בנפרד וכן שהקובץ המיוחד של הרקמה (קובץ DST), לא כולל כל מידע על צבע ולכן לעיתים תתבצע בחירה מחודשת של אותם הצבעים בהם אתם תהיו מעוניינים להשתמש לרקמה.
  3. יישום – לאחר פעולות אלו, אנו מטעינים את הקובץ בלוח הבקרה הממוחשב של מכונת הרקמה התעשייתית וכשר הקובץ עולה, כל שנותר הוא ללחוץ על כפתור 'התחל' ומתחיל תהליך הרקמה הממוחשבת וזאת בהתאם לפקודות הקובץ הממוחשב.

תבניות רקמה מוכנות מראש – משתלם

התהליך אשר נדרש על מנת להשיג את אותה תוצאה נפלאה בה אתם מעוניינים של רקמה ממוחשבת הוא תהליך ארוך ומורכב ואילו המומחים נדרשים לבנות את כל התפרים ולהחליט מה יהיו צבעי העיצוב הנדרש בתוכנה. כיוון שההוצאה הנדרשת על המרת קובץ היא הוצאה לא קטנה, חברות רבות יוצרות תבניות של רקמות מוכנות ולכן תמיד משתלם לבקש ולראות מהן הרקמות המוכנות שיש לחברה. שכן, בהחלט יכול להיות שאחת מהתבניות רקמה המוכנות מראש יתאימו לכם ויחסכו לכם הוצאה כספית.

התחילו תהליך רקמה מותאם אישית